Medijska pismenost među mladima – realnost ili daleki cilj?
Uz podršku Evropske omladinske fondacije Saveta Evrope, udruženje Intermedia nastavlja sa radom na promociji značaja medijske pismenosti, započetim početkom ove godine. “Ko vidi pravu informaciju” nastavak je aktivnosti realizovane uz podršku Propulsion fonda i trajaće do septembra 2021. godine.
Tokom projekta cilj nam je da sa mladima iz Topličkog okruga razgovaramo o tome kako tumače medijske objave, smatraju li se medijski pismenima, na koji način dolaze do informacija, a posebno kako su se informisali o značajnim pitanjima tokom pandemije. Želja nam je da kroz razgovor, edukativne igre i primere iz života mlade uputimo u to da je medijska pismenost jedno od osnovnih ljudskih prava, u direktnoj vezi sa pravom svake individue na pravovremenu i tačnu informaciju.
Projekat počinjemo istraživanjem o nivou medijske pismenosti među mladima, na bazi koga ćemo finalizovati agendu inicijalnog treninga za 24 mlada polaznika/ce iz Topličkog okruga, zainteresovanih da se bave temom medijske pismenosti. Tokom treninga, mladi ljudi će se baviti informisanjem, ulogom medija, kreiranjem medijskih sadržaja, prepoznavanjem informacija i dezinformacija, podižući s jedne strane nivo sopstvene medijske pismenosti i s druge strane – pripremajući se da deluju kao vršnjački edukatori, uvodeći ovu temu među vršnjake iz najbližeg okruženja.
U nastavku, podeljeni u timove, učesnici će i sami, uz konstantnu mentorsku podršku, raditi na kreiranju medijskog sadržaja koji smatraju adekvatnim za mlade, kako u pogledu sadržaja, tako i u pogledu forme prilagođene njihovim vršnjacima. Pripremljene vesti biće analizirane tokom završnog konsultativnog sastanka sa polaznicima, na kome će biti pripremljen set zaključaka i preporuka u vezi sa pripremom i plasiranjem informativnog i medijskog sadržaja ka mladima, ali i potencijalnim koracima i budućim aktivnostima u vezi sa podizanjem nivoa medijske pismenosti među mladima.
Više informacija, kao i poziv za inicijalni trening, slede u narednim danima.